Lexus RC 200t – nowy silnik
Lexus RC 200t
Lexus rozszerzył paletę silnikową modelu RC o dwulitrowy motor z turbodoładowaniem. Jednostka ta generuje moc 245 KM i moment obrotowy w zakresie od 1650 do 4400 obr./min. Szeroki zakres momentu obrotowego uzyskano poprzez zastosowanie szeregu nowoczesnych rozwiązań. Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa D-4ST, zmienne fazy rozrządu dla zaworów wylotowych (układ VVT-i) oraz dolotowych (układ o rozszerzonym zakresie roboczym VVT-iW. Efekt ten uzyskano także dzięki zastosowaniu kolektora wydechowego 4-2, który łączy te pary cylindrów, w których tłoki poruszają się zgodnie w fazie (sprężanie lub rozprężanie), co w połączeniu z bardzo wydajną turbosprężarką z dwudzielną turbiną twin-scroll, ta innowacyjna konstrukcja kolektora zapobiega wzajemnej interferencji strumieni gazów wylotowych z poszczególnych cylindrów i pozwala na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego w możliwie najszerszym zakresie prędkości obrotowych.
Zobacz też: Lexus LC500 – luksusowe coupe
Moment obrotowy silnika Lexus RC 200t przenosi na tylne koła poprzez 8-stopniowy automat. Bazuje on na przekładni użytej w najmocniejszym Lexusie RC-F. Lexus nie oferuje do tego modelu ręcznej skrzyni biegów.
Osiągi Lexusa RC 200t zapowiadają się bardzo dobrze. Kierowca może liczyć na przyspieszenie 0-100 km/h w 7,5 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h przy średnim zużyciu paliwa 7,2 l na 100 km
Zawieszenie
Lexus RC 200t został wyposażony w zaawansowane zawieszenie. Przednie opiera się na podwójnych wahaczach rozwidlonych a tylne na konstrukcji wielodrążkowej. W przednim zawieszeniu poddano modyfikacjom górne wsporniki, drążek stabilizatora, tuleje nr 2 wahaczy dolnych oraz zmieniono sztywność sprężyn śrubowych. W amortyzatorach zastosowano olej o niskim współczynniku tarcia oraz tłoki wykonane z materiału pozbawionego tworzyw sztucznych w celu zmniejszenia siły tarcia. W tylnym zawieszeniu zastosowano podobne modyfikacje w odniesieniu do amortyzatorów, sprężyn śrubowych, drążka stabilizatora oraz górnych tulei nr 1.
W Lexusie RC 200t F Sport dostępne jest adaptacyjne zawieszenie z funkcją elektronicznej modulacji charakterystyki (AVS). Wersja F Sport otrzymała także mechanizm różnicowy Torsena o podwyższonym tarciu wewnętrznym.
Wyposażenie
Adekwatnie do klasy auta, dopasowano wyposażenie auta oraz wachlarz systemów bezpieczeństwa. Klient może zażyczyć sobie wersję z jednym z dwóch systemów multimedialnych obsługiwanych przez 7-calowy ekran. Pierwszy Lexus Display Audio (LDA) obsługiwany za pomocą 8-kierunkowego joysticka, ma możliwość łączenia się ze smartfonem, co pozwala na wykorzystywanie nawigacji dostępnej jako aplikacja w telefonie i wyświetlanie danych na 7-calowym ekranie.