Przewóz osób czyli jak uruchomić własny biznes
Czy przewóz osób to w dzisiejszych czasach dobry pomysł na biznes? Czy w dobie rozwiniętych siatek połączeń lotniczych, międzynarodowy przewóz osób ma rację bytu? Co tak naprawdę jest istotne w momencie podjęcia decyzji o wejściu w branżę transportową?
Założenie firmy i spełnienie licznych obowiązków prawnych
Działalność polegająca na organizowaniu przewozu osób podlega specjalnym przepisom. Przewóz osób nie jest dla każdego, to branża częściowo reglamentowana. Chcąc prowadzić przewozy do Holandii, Danii czy też raczej w skali lokalnej, krajowej, należy spełnić kilka wymagań jakie nakłada polskie prawo.
Założenie działalności gospodarczej oraz posiadanie stałej siedziby przedsiębiorstwa przewozowego to pierwsze co należy załatwić. Tutaj akurat nie ma większych problemów, wszystko organizuje się bardzo szybko. Kierowcy pracujący w firmie muszą posiadać certyfikaty kompetencji zawodowych i zezwolenia do przewozu osób. Firma zaś powinna uzyskać zezwolenia na organizowanie przewozu osób.
Organizacja pojazdów do przewozu osób
Ogromnym kosztem jest zakup busów czy autokarów, dzięki którym będzie można realizować misję firmy. Mało kto może pozwolić sobie na zakupy gotówkowe, trzeba się wspomagać dofinansowaniem z zewnątrz. Dwa najlepsze sposoby zdobycia określonych środków na zakup pojazdów do firmy to kredyt lub leasing. Które narzędzie dofinansowania lepsze? Każda sytuacja, każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie i dlatego dokładne wyliczenie co się bardziej opłaca, będzie możliwe w momencie uzyskania dokładnych informacji z banku czy firmy leasingowej.
Szukanie optymalnych połączeń, szukanie dodatkowych usług przewozowych
Przychody z transportu osób generowane są poprzez realizację kursów i maksymalne zapełnienie pojazdów. Dlatego każda startująca w tej branży firma, powinna przygotować dokładne analizy związane z ruchem pasażerskim na danej trasie. Mieć dostęp do informacji na jakich trasach opłaca się wozić pasażerów. Trzeba również umiejętnie kalkulować ceny przejazdów na trasach, tak aby np. przewozy do Niemiec generowały określone zyski, a równocześnie cena nie była za droga dla pasażerów.
Dodatkowo, nie zawsze należy realizować typowe kursy opierające się na sprzedaży biletów. Równie dobrym pomysłem na stałe przychody jest poszukiwanie kontrahentów, którzy potrzebują szybkich i sprawnych przewozu osób. Przedsiębiorstwa realizujące zadania w innych krajach i wysyłające tam swoich pracowników. Agencje pracy organizujące kompleksowe usługi w znajdowaniu polskich pracowników, potrzebnych w zagranicznych firmach. Współpraca z klubami sportowymi, pomoc przy pielgrzymkach międzynarodowych. To zawsze dodatkowy, a co istotne, pewny zarobek.
Promocja czyli marketing obowiązkowy nawet w małej firmie
Nie zawsze świeci słońce i dlatego nie zawsze można liczyć na zlecenia. Najgorsza sytuacja jest wtedy, gdy busy czy autokary stoją na parkingu firmowym. Nie zarabiają dla firmy, efektywność świadczenia usług spada do zera. Dlatego inwestowanie w reklamie jest bardzo ważne od samego początku prowadzenia biznesu. Możliwości reklamowych jest multum. Od internetowych działań marketingowych (np. social media, lokalne portale informacyjne), poprzez reklamy „na mieście”, a kończąc na schludnie i profesjonalnie przygotowanym folderze informacyjnym. Foldery informacyjne o firmie i jej usługa rozsyła się po potencjalnych klientach. Dlatego muszą budzić zaufanie, muszą być starannie przygotowane.
Pozytywny przekaz reklamowy związany jest również z samymi działaniami firmy. Budowa odpowiedniego PR ma ogromne znaczenie. Tego jednak nie da się kupić, tutaj potrzeba po prostu rzetelnych i profesjonalnych usług związanych z przewozem osób. Czyli nowoczesna i bezpieczna flota pojazdów. Zawsze czysta, zawsze gwarantująca komfortowe warunki podróżowania. To również budowanie opinii, właśnie za pomocą powyższych działań. Marketing szeptany ma ogromne znaczenie i warto o tym pamiętać.
Można w sposób znakomity rozpocząć działania biznesowe w zakresie przewozu osób. Następnie stale rozwijając firmę, świadcząc coraz lepsze usługi. Należy jednak stosować się do powyższych zasad, postawić na rozwiązania, które gwarantują skuteczność w działaniach.